Chery TIGGO7 PRO MAX, TransAnatolia Rallisi’ni tamamladı
Uluslararası TransAnatolia 2025 Rallisi’nde Chery TIGGO7 PRO MAX, 2 bin 190 kilometrelik parkuru tamamlayarak organizasyon tarihinde finişe ulaşan ilk iki tekerlekten çekişli(4x2) araç oldu.

Uluslararası TransAnatolia 2025 Rallisi’nde Chery TIGGO7 PRO MAX, 2 bin 190 kilometrelik parkuru tamamlayarak organizasyon tarihinde finişe ulaşan ilk iki tekerlekten çekişli(4x2) araç oldu.
Türkiye’de satışa sunduğu SUV modelleriyle Chery, TIGGO7 PRO MAX modeliyle bu yıl 15’incisi koşulan Uluslararası TransAnatolia Rallisi’ni tamamladı. 30 Ağustos’ta Bursa’da başlayan ve 6 Eylül’de Bolu’da sona eren yarış, 2 bin 190 kilometrelik parkuruyla sporcuları ve araçları bir dayanıklılık testine çıkardı.
Rallinin 15 yıllık tarihinde ilk kez bir 4x2 araç finişe ulaşırken, parkura ağırlıklı olarak dört tekerlekten çekişli (4x4) off-road araçlar katıldı. TIGGO7 PRO MAX, çamurlu yollar, kayalık etaplar, nehir geçişleri, tuz gölleri ve dağ yollarından oluşan yedi günlük mücadeleyi tamamladı.
Bu yılki RAID kuralları kapsamında dayanıklılığı ön plana çıkaran bir format benimsendi. Araçların düşük hızda yüksek yük altında performanslarını ölçmek amacıyla 60 km/s hız sınırı uygulandı. TIGGO7 PRO MAX, yarışa profesyonel modifikasyon yapılmadan katıldı. Yalnızca arka süspansiyona küçük bir yükseltici eklendi. Araç, şasi deformasyonu, süspansiyon hasarı veya motor arızası yaşamadan bitiş çizgisine ulaştı.
Pilot Mahmut Hayırlıoğlu ve kopilot Mesut Bıyık, yarış sonrası yaptıkları açıklamada, “İster çamurlu yollar, ister çakıllı patikalar, ister kumlu bölümler olsun, TIGGO7 PRO MAX tek bir arıza ya da hasar olmadan tüm rotayı bitirdi. Onu profesyonel bir off-road aracı gibi sürdük” ifadelerine yer verdiler.
Yarışta aracın özellikle beş kollu arka süspansiyonunun darbe emme ve gövde stabilitesini koruma noktasında öne çıktığı belirtildi. Ayrıca direksiyon tepkisi ve yol tutuşu sayesinde keskin virajlarda ve zorlu geçişlerde güven sağladığı, aks sisteminin ise parkur boyunca herhangi bir aşınma veya arıza göstermediği kaydedildi.
TIGGO7 PRO MAX’in performansı hakkında yapılan sosyal medya paylaşımlarında ,eski bir TransAnatolia editörü, tamamen modifiye edilmemiş bir araçla 259 kilometrelik orta-zor etaplardan birinin sıfır mekanik sorunla tamamlanmasını “olağanüstü bir durum” olarak değerlendirdi. Yarışın ilk etabında yaşanan lastik patlamasında dahi gövdede hiçbir hasar oluşmadığı, yalnızca lastikte çatlak meydana geldiği ifade edildi.
Yarışı tamamladıktan sonra İstanbul’a sorunsuz şekilde yol alan TIGGO7 PRO MAX, Çinli otomotiv markası Chery için de önemli bir dönüm noktası oldu. Üretici Fortune Global 500 listesinde yer aldı.
Chery bugüne kadar dünya genelinde 5 milyondan fazla araç ihraç etti. Yalnızca TIGGO7 serisi milyonlarca kullanıcıya ulaştı. Model, Katar’da en çok satan SUV’lardan biri olurken, Brezilya’da “En İyi Orta Boy SUV” ödülünü kazandı.
Hibya Haber Ajansı© Copyright 2025 Türk Haber Ajansı Tüm Hakları Saklıdır. Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.